Przestrzeń, w której pracujesz ma duży wpływ na twoją kreatywność i pomysłowość.
Dobrze mieć wszystko usystematyzowane i dokładnie skatalogowane, by później nie tracić czasu na szukanie potrzebnej rzeczy. Ja nie lubię rozgardiaszu, ale nie oznacza to, że zawsze mam porządek. Zdarza się i większy bałagan, nie mniej jednak staram się go szybko okiełznać.
Swoją przestrzeń do pracy lubię mieć uporządkowaną. Gdy pracuję nad zleceniami, przygotowuję ważny projekt, porządek na biurku musi być. Wówczas skupiam całą swoja uwagę na pracy i nic mnie nie rozprasza. To naprawdę działa. Widać to szczególnie w sytuacjach, gdy tej pracy jest bardzo dużo, gdy pojawia się zlecenie za zleceniem. Przebywając w tym moim ,,kąciku pracy”, wiem, że skupię swoją uwagę na właściwych rzeczach.
Idealny kącik do pracy
1. Biurko – dobierz do własnych potrzeb
2. Organizer na długopisy i inne potrzebne elementy – dzięki niemu zawsze będziesz mieć pod ręką zakreślacz, spinacz bądź gumkę do mazania – nigdy nie wiadomo, kiedy może się przydać
3. Terminarz
4. Komputer
5. Lampka – dobre oświetlenie to podstawa
6. Drukarka, skaner
7. Notes i kolorowe karteczki – pomoże ci w utrwaleniu ważnych informacji i sprawi, że się zbyt szybko nie ,,ulotnią”
8. Tablica korkowa – możesz ty nakleić plan dnia, listę pomysłów itp.
9. Wygodne krzesło – PODSTAWA
10. Półka na segregatory – dzięki specjalnie wydzielonej strefie będziesz mogła posegregować swoje dokumenty
11. Komoda – miejsce na wszystkie ,,inne przyda mi się” :)
Oczywiście przy odrobinie kreatywnego podejścia jesteś w stanie stworzyć swój kącik do pracy nawet na dużym parapecie. Ważne, by to miejsce było stworzone na miarę twoich możliwości i przede wszystkim funkcjonalne.
Pamiętaj, że dobrze posegregowana dokumentacja ułatwi ci późniejsze odgrzebywanie papierów. Każdy element powinien mieć swoje miejsce, wtedy ty mniej czasu spędzisz na szukaniu go, a w konsekwencji w pełni wykorzystasz swój czas.
Zanim dojdziesz do perfekcji musisz ogarnąć swoją przestrzeń do pracy. Zrób porządek, posegreguj dokumenty, skataloguj. Pozbądź się niepiszących długopisów, niepotrzebnych karteczek. Na twoim biurku niech będzie tylko to, co najważniejsze i najpotrzebniejsze.
Mam nadzieję, że ten post zmotywuje cię do ogarnięcia przestrzeni wokół siebie. Zobaczysz, że na efekty radykalnej zmiany nie trzeba będzie długo czekać. Powodzenia.
Ania :)
Subskrybuj
Zgłoszenie